Hoe pak je het gericht kijken met video aan? Je begint met het bepalen van het doel: wat vind je een interessant onderdeel van je les om met een collega te bespreken? Hiervan maak je een opname. Uit de opname haal je een aantal fragmenten. Met een collega ga je per fragment een interactieanalyse maken. Hierna bespreek je die analyse en kijken jullie naar de kwaliteiten die de leraar inzet, of het doel van de les gehaald is en welke pedagogisch en didactische vaardigheden nog meer ingezet konden worden. Je eindigt met een aantal concrete acties die je gaat uitproberen in een volgende les.
Cookies
Deze site gebruikt cookies voor een betere gebruikerservaring. We gaan ervan uit dat u dat geen probleem vindt. U kunt cookies weigeren als dat uw voorkeur heeft. AccepteerLees meer
Privacy & Cookies beleid
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.