Blok 4 van 3
Mee bezig

Ambitie – waarom, wat en hoe? (Duplicate)

Het is belangrijk om samen één beeld te hebben van waar je naartoe wilt. Hoe kom je als team tot een gezamenlijke ambitie?

Om de ambitie te formuleren, kun je als team een ‘van-naar’ uitvoeren. Dit is een werkvorm met beelden: waar staan we nu (‘van’) en waar willen we naartoe (‘naar’). Door de onderwerpen die naar boven komen te clusteren en hierop door te vragen, formuleren jullie een gezamenlijke ambitie. Deze wordt vervolgens uitgewerkt en vastgelegd.

Om jullie ambitie te realiseren, is het ook belangrijk om na te denken over wat deze ambitie betekent voor het gedrag binnen het team. In het volgende blok leer je hoe je tijdens de ambitiesessie ook komt tot concrete teamafspraken.