Blok 8 van 7
Mee bezig

Hoe werkt het studentenbord? (Duplicate)

Hoe kun je het Studentenbord indelen en gebruiken?

Je loopt stap voor stap door het bord. Je begint met de check-in, waarin iedereen deelt hoe het met hem of haar gaat. Daarna haal je successen op en schrijf je deze op het bord.

Vervolgens ga je door naar de doelen en acties. Deze loop je per doel door: doel 1 met de bijbehorende acties en daarna doel 2 met de acties die daarbij horen. Je kijkt per doel waar jullie staan, of de acties zijn afgerond en of er nieuwe acties nodig zijn. Tot slot bespreek je de planning voor de komende week.

Dit doe je staand rond het bord en binnen 15 minuten.

TIP VAN DE EXPERTCOACH

Laat studenten bij de check-in zelf aangeven waar zij staan. Vraag hen bij de successen eerst in duo’s of kleine groepjes een succes met elkaar te delen en haal deze vervolgens op. Gebruik voor het bedenken van doelen of bijbehorende acties een werkvorm, zoals een placemat. Laat studenten in groepjes van vier eerst individueel nadenken, vervolgens hun ideeën met elkaar delen en daarna als groep één idee met de groep delen.